دانلود کتاب دیوبندیه

Hiweb
بوکیار - دانلود کتاب های انگلیسی دانشگاهی و علمی



دیوبندیه

نام این فرقه از مدرسه دارالعلوم دیوبند گرفته شده که در محلی به نام دیوبند که بخشی از شهر سهارنپور در ایالت «اوتارپرادش» بود قرار داشت. این مدرسه شبانه روزی به نام دارالعلوم که در پانزدهم محرم سال ۱۲۸۳ ق/ ۱۸۶۷ م، به وسیله شیخ قاسم ننطاوی و به کمک شیخ رشید احمد گنگوهی به عنوان حامی معنوی آن، تأسیس شد.

فرقه دیوبندی از فرقه های اهل سنت به شمار می رود. متن زیر گفتاری از حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان استاد حوزه و دانشگاه و رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب است که در نشستی در مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) به بررسی «جریان شناسی فرقه های سلفی» پرداخته است. این گفتار به صورت اختصاصی توسط [شبکه اجتهاد] منتشر می گردد.

این جریان در [قرن ۱۲] در [شبه قاره هند] ظهور و بروز پیدا کرد. کسی که دیوبندیه را با تفکر [سلفی] [صوفی] به وجود آورد شاه ولی الله دهلوی است. وی هم گرایش روشنفکرانه و هم گرایش صوفیانه دارد. وی حدیث گرا است و تفکرات [حدیث گرایی] را در بین حنفیان [ماتریدیه] صوفیِ عقلگرا پخش کرد. وی در عین حال برخی از افکار ابن تیمیه را پذیرفته است. وی از آن جهت که شاه ولی الله گرایش [حنفی] و گرایش کلامی [ماتریدی] و صوفیانه دارد مورد انتقاد [وهابیت] است.

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی دلسوخته را ببینید.

» دلسوختههای مرتبط:
هندوئیسم
تریانا : سیری در افکار و عقاید مندائیان یا صابئین
آئین مانی

نسخه ها

حجم: ۳ مگابایت

دریافت ها: ۲۲۴۹

تعداد صفحات: ?




درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.



مشاهده ادامه مطلب

غریبی


نمایش مشخصات مهدى خداپرست

شعرهایم در غریبی بوی محنت می دهد
بوی باران خوردگی در خاک غربت می دهد
هر زمان نالیدم از تنهایی و از بی کسی
حضرت غم می رسد من را خجالت می دهد
موقع خواب آن قدَر پهلو به پهلو می شوم
زخم های کهنه

شاعر:مهدى خداپرست

مشاهده ادامه مطلب

به کی رای بدهیم؟/ از گذشته «عبرت» بگیریم!

از لحاظ سیاسی، پارلمان مظهر ارادۀ مردم یک کشور است. نخبه‌ها و سران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک مملکت، از سوی شهروندان به‌عنوان نماینده‌ در خانه ملت انتخاب و راهی می‌شوند. در کشور ما، به نمایندگان «وکیل» گفته می‌شود. حضور جمعی وکلا باعث تشکیل قوه مقننه می‌شود. از لحاظ قانونی مهم‌ترین کار این رکن دولت، تصویب قوانین جهت سهولت در زندگی شهروندان و کاهش فساد اداری، نظارت از حکومت جهت تطبیق همه‌جانبۀ پروژه‌های توسعه‌یی و در نهایت تقویت از مردم‌سالاری است.

اما در این مملکت، داستان پارادوکسیکال و قضایا وارونه است. درست «جایی» که عوامل فساد مالی، اداری، اجتماعی، فرهنگی و… را قانونی و ریشه‌یی بخشکاند، بخشی از مشکل فساد خوانده می‌شود. پارلمان که یکی از چهار ستون‌ بزرگ دفاع از حقوق شهروندی دولت‌هاست، در افغانستان شریک مهره‌های بزرگ فساد از آب در می‌آید. به‌همین خاطر، خبر سازمان ملل در این باره «حیرت‌انگیز» و «دردآور» بود. در گزارش یوناما آمده است: «قوه مقننه افغانستان بخشی از مشکل فساد بوده و اکثراً تلاش صورت نگرفته تا بخشی از راه حل باشد.»

اما چرا در خانه‌ ملت فساد باشد؟ این پرسش، بسیار جدی و مهم است و درواقع همه شهروندان که حق رأی دارند را مخاطب قرار می‌دهد. چرا که اگر در هرجای دیگر مملکت پای کار بلنگد، شاید حکومت، نهادهای مسوول و یاهم دست‌های داخلی و بیرونی نقش مداخله‌گرایانه داشته باشد، اما وقتی پای نمایندگان می‌لنگد، در نخست باید به‌صورت شهروندان نگاه کرد.

به‌عبارت دیگر، فساد در خانه‌ ملت عواملی زیاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد. اما یکی از عوامل تاثیرگذار و ریشه‌یی، ملتی است که چنین نمایند‌گانی را به پارلمان فرستاده‌اند. مگر این وکلا، نماینده‌های ما نیستند؟ چند درصد آنان باتقلب به مجلس راه یافته‌اند و چند درصد دیگر با رای ما و امثال ما وکیل شده‌اند؟ شکی نیست که بخشی بزرگ با حمایت مردم وکیل شده‌اند و عده‌یی با تقلب و پول و حمایت سیاسی به این کرسی «مقدس» و «ارزشمند» راه‌ یافته‌اند. نادیده نباید گرفت که در میان این جماعت هستند انسان‌های شریفی که به‌راستی برای مردم کار کرده‌اند. آنان مخاطب این نوشتار نیستند.

بااستفاده از این تحلیل، می‌توانیم به‌رهیافتی روشن و چشم‌انداز واقع‌بینانه‌تری دست یابیم. یعنی باعبرت گرفتن از گذشته باید آینده‌یی سیاسی مردم و مملکت را ترسیم کرد. بدون انتخابات پارلمانی نزدیک است و از عمر سیاسی «این» نمایند‌گان در خانۀ ملت، مهلت بسیاری باقی نمانده است. بگومگوهای انتخابات پارلمانی همین اکنون در گفتمان ملی جریان یافته است و کاندیداهای احتمالی و حتمی خط شان‌را روشن کرده‌اند. خلاصه این‌که تاچندماه دیگر درصورت عدم سکتگی در این پروسۀ سیاسی، انتخابات برگزار می‌شود.

اما آن‌چه واقعن سرنوشت‌ساز و جدی به‌نظر می‌رسد، عقلانیت سیاسی و خرد اجتماعی شهروندان در پیش‌برد این پروسۀ مهم سیاسی است. یعنی مردم در این انتخابات با چه رویکردی به پای صندوق‌های رای می‌روند و چه معیارهای را برای یک «نامزدِ شایسته» در نظر می‌گیرند. بدون شک، رفتن به‌پای صندوق رای، با نگاه قوم‌مدارانه، زبان‌گرایانه و یاهم مذهب‌گرایانه، نتایج بسیار بد و خطرناکی در پی خواهد داشت. و یا آن‌هایی که لنگی بزرگ می‌گذارند، بلندتر چیغ می‌زنند، پول بیش‌تر دارند، زیادتر خشن‌اند و محافظان خشن‌تر و جدی‌تر می‌گیرند لزومن کاندیداها شایسته‌یی نیستند.

بنابراین، دو مورد خیلی در این پروسه می‌تواند گره‌گشای مشکل شهروندان باشد. اولین موضوع توجه ویژۀ مردم به مهارت‌های ارتباطی خودشان و دومین مساله، اهمیت‌گذاری به خرد سیاسی به‌جای احساس‌های زودگذرد است.

مراد از مهارت ارتباطی این است که طی این مدت به‌جای تعهد به یک نامزد احتمالی، جست‌وجو و مذاکره با نامزدان دیگر صورت گیرد. به رسانه‌های بزرگ چاپی، سمعی و بصری توجه شود و میان نامزدان سبک و سنگین صورت گیرد. استفادۀ مطلوب ازهر نوع وسیلۀ ارتباطی که بتواند شهروندان را در این عرصه کمک کند، مهارت ارتباطی است. متاسفانه خیلی از شهروندان بدون درنگ به نامزدان قول می‌دهند. آن‌ها بدون شناخت از نامزدان دیگر وارد معامله با یک کاندایدا می‌شوند. اغلب معیارهای آنان قوم، زبان، مذهب و یاهم شمایل مورد علاقۀشان است. در حالی که استفاده از مهارت‌های ارتباطی در سطح ساده و یا هم پیچیده، می‌تواند کمکی بزرگی در این راستا باشد.

مورد دوم، کاربرد خرد به‌جای احساس در پروسه‌ انتخابات است. برای رسیدن به دموکراسی، این مورد را باید جدی و در نظر گرفت. احساساتی عمل‌کردن باعث می‌شود با آدم‌های رای بدهیم که پارلمان را به گند بکشند و خراب‌کارهای‌شان در سطح بین‌المللی گزارش شود. اما نگاه عقلانی باعث می‌شود که افراد شایسته و معقول گزینش شوند. هرچند در کشور ما، استندردی برای یک نامزد شایسته وجود ندارد، اما در کل می‌توان گفت برای چنین افراد می‌توان رای داد.

  • کسانی‌که سواد سیاسی-حقوقی داشته باشند.
  • از توانایی تمیز جایگاه، اهمیت و نقش قوانین برخوردار باشند.
  • نامزدهایی که به ارزش‌های بشری و حقوق شهروندی ارزش قائل باشند.
  • کاندیداهایی که معیارشان قوم، زبان، منطقه و… نباشد.
  • افراد که گذشتۀ ناروا، غیر اخلاقی و خشونت‌آمیز نداشته باشند.
  • آنانی که در پرونده‌های فساد اداری و مالی نقشی نداشته باشند.
  • افرادی که از مهارت ارتباطی بلندی برخوردار باشند، واضح صحبت کنند، استدلال بلد باشند و تحمل صحبت‌های دیگران را نیز داشته باشند.

سیدعبدالبصیر مصباح، استاد دانشگاه بغلان

مشاهده ادامه مطلب

نیایشی آرام


نمایش مشخصات محمدرضا جعفری

الهی
مرا علم و تواضع و فروتنی و فداکاری و شجاعت و شهامت و استعدادی خاصّ ببخش تا بتوانم از نعمت هائی که من عطا کرده ای بهترین بهره ها را ببرم و در دامانِ خطرات نیفتم و شایسته ای بایسته شوم ، و

شاعر:محمدرضا جعفری

مشاهده ادامه مطلب

دانلود کتاب سازمانهای جاسوسی دنیا

Hiweb
بوکیار - دانلود کتاب های انگلیسی دانشگاهی و علمی



سازمانهای جاسوسی دنیا

قسمتی از متن کتاب:
سازمان جاسوسی شوروی از بدو تاسیس تاکنون بارها نام خود را تغییر داده است. این سازمان در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۱۷ (۶۷ سال پیش) زیر نام چکا که واژه اختصاری عبارت روسی کمیته فوق العاده مبارزه با ضد انقلاب خرابکاری و نفوذ غیرمجاز است تشکیل شد. اولین رئیس این سازمان شخصی به نام فلیکس ادموند زرزیسنکی (در بعضی کتاب ها عبارت زرژینسکی را صحیح می دانند) از یک خانواده اشرافی لهستانی بود که در شقاوت و بیرحمی همتا نداشت. وی در سال ۱۹۱۸ گفته بود چکا یک دادگاه نیست یک سازمان مسلح زیرزمینی است. ما طرفدار ترور متشکل هستیم. ما به خاطر شرایط خود ناگزیر هستیم حتی اگر گاهی لبه شمشیرمان تصادفا بر سر بیگناهی فرود آمد از انقلاب دفاع کنیم…

این کتاب شامل پنج فصل است که عبارتند از:

سازمان جاسوسی شوروی

سازمان جاسوسی امریکا

سازمان جاسوسی اسراییل

سازمان جاسوسی انگلیس

سازمان جاسوسی فرانسه

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی دلسوخته را ببینید.

» دلسوختههای مرتبط:
جستاری تاریخی در اندیشۀ آزادی و معماریِ مردم‌سالاری
خلیج همیشه فارس
Mein Kampf

نسخه ها

حجم: ۵ مگابایت

دریافت ها: ۴۷۶۳

تعداد صفحات: ۱۹۷




درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.



مشاهده ادامه مطلب

بازگشت بزرگ مردم فلسطین | دلسوخته

هفتاد سال است که خشونت اسرائیل در تمام جوانب زندگی فلسطینیان رسوخ کرده است. فلسطینیان اما یک‌بار دیگر مقاومت می‌کنند.

هفتاد سال پیش،‌ یعنی در تاریخ ۱۴ می ۱۹۴۸،‌ اسرائیل «اعلامیه‌ی استقلال» خود را منتشر کرد. از آن روز به بعد، ۱۵ ماه می هر سال روز نکبت نام گرفت. روزی که فلسطینیان پاکسازی قومی مردمشان را به یاد جهان می‌آوردند، اقدامی که برای ساختن اسرائیل ضروری بود. روز نکبت امسال مصادف شد با اوج‌گیری «راه‌پیمایی بازگشت بزرگ». هدف فلسطینیان از این راهپیمایی حرکت جمعی به سوی مرزی است که اسرائیل میان غزه و اسرائیل برپا کرده،‌ فلسطینیان می‌خواهند بگویند که مصمم به گذشتن از دیوار هستند. در زمان نوشته شدن این متن اسرائیل ۵۲ فلسطینی معترض را در جریان آنچه سازمان عفو بین‌الملل آن را «نقض غیرقابل قبول قوانین بین‌المللی» نامیده به قتل رسانده است. این سازمان همچنین معتقد است که «به نظر می‌رسد کشتاری با قصد قبلی در جریان است که مصداق جنایت جنگی است.»

چون دیگر دولت‌های دست‌ساز قدرت‌های استعمار، هدف اسرائیل هم نابود کردن توان بازتولید اجتماعی ساکنان بومی منطقه‌ای بود که می‌خواست بر آن تسلط یابد. این ضرور در مورد خاص اسرائیل بسیار هم فوری بود، چرا که جمعیت یهودی و غیر-یهودی تحت حاکمیت دولت با هم برابری می‌کردند و از سوی دیگر زمین مورد مناقشه به نسبت کوچک بود. این انکار تبعیض‌آمیز حقوق شامل همه‌ی فلسطینیان در سراسر جهان می‌شود، چه به عنوان شهروند درجه دو اسرائیل زندگی کنند و چه تحت اشغال یا آوارگی و کمپ‌های پناهندگی. همگی با خشونت و با حمایت مؤثر ایالات متحده از حق بازگشت به خانه‌های‌شان محروم هستند.

پیام ساده و روشن برای فلسطینیان،‌ در هر بازگشت‌شان، از پیش از روز نکبت تا «راهپیمایی بازگشت بزرگ» این است که حتی کوچک‌ترین مقاومت در برابر دولت-‌نژاد ساخته شده در سرزمین مادری‌شان به زندانی شدن یا مرگ‌شان ختم خواهد شد.

ساختار سرکوب

خشونت اسرائیل در تمام جوانب زندگی فلسطینیان رسوخ کرده است، هرچند راهبردهای کنترلی آن در طول زمان تغییر شکل داده‌اند. نیروهای صهیونیست در سال ۱۹۴۸ و به منظور ساختن دولت مطلوب‌شان ۷۵۰.۰۰۰ فلسطینی را از خانه‌هایشان بیرون رانده و آواره کردند. در این روند طولانی، آن‌ها مرتکب حدود ده کشتار بزرگ هرکدام با بیش از پنجاه قربانی و نزدیک به صد کشتار کوچک‌تر شدند. نیروهای شبه‌نظامی اسرائیل،‌ پیش از تشکیل این دولت، تقریباً در تمام روستاهای فلسطینی دست به کشتار فلسطینیان زدند و بعد از هر کشتار اجساد کشته‌شدگان را در گودال‌هایی که به این منظور حفر می‌کردند ریختند. در بسیاری موارد کودکان فلسطینی را کشته و به زنان فلسطینی را مورد تجاوز و آزار قرار می‌دادند.

این خشونت و بی‌رحمی در سال‌های ابتدایی دولت نوساخته نیز ادامه داشت. در ۱۹۵۳، نیروهای ‌اسرائیلی ۶۹ روستانشین فلسطینی را در قیبیا به بهانه‌ی «نفوذ» پناهندگان ‌ فلسطینی به سرزمین‌های اسرائیلی قتل‌عام کردند. سه سال بعد و در جریان درگیری سوئز، ۴۸ کارگر فلسطینی را در کَفر کاظم به قتل رساندند؛ همچنین ۲۷۵ غیرنظامی‌ فلسطینی در خان‌یونس و کمپ‌های اطراف آن؛ و سپس ۱۱۱ فلسطینی دیگر در اردوگاه رفح.

پس از ۱۹۶۷ و تثبیت قدرت دولت اسرائیل، این دولت سیاستی را دنبال کرد که طارق دانا و علی جرباوی آن را «رویای آن برای اسرائیلی بزرگ‌تر با بیشترین زمین و کمترین عرب» می‌نامند. ۳۵۰.۰۰۰ فلسطینی از خانه‌های‌شان در سرزمین‌های اشغال شده‌ی کرانه‌ی باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی (همچنین بلندی‌های جولان در سوریه و صحرای سینا در مصر) بیرون رانده شدند. نزدیک به ۶۰۰.۰۰۰ شهرک‌نشین به شیوه‌ای غیرقانونی و با حمایت دولت سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کردند. و قتل‌عام فلسطینیان به دست اسرائیل تا امروز ادامه یافته است: در همین تابستان ۲۰۱۴ و در یک وحشیگری جنون‌آمیز که آن را عملیات لبه‌ی حفاظتی می‌نامید، اسرائیل ۲.۲۵۱ از جمله ۱.۴۶۲ غیرنظامی و ۵۵۶ کودک فلسطینی را کشت. به استناد مشاهدات استاد دانشگاه کانادایی،‌ نهلا عبدو، خشونت اعمال شده از سوی طرف فلسطینی را هم باید در بستر «رابطه‌ی نامتوازن» میان دو طرف دید.

در همین زمان، فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به صورت سیستماتیک نادیده گرفته شده و حقوقشان به از سوی قانون پایمال می‌شود (البته این شامل ساکنان شهرک‌های اسرائیلی نمی‌شود): بدون محاکمه در بازداشتگاه‌ها نگه داشته می‌شوند، در معرض اتهامات واهیِ نظامی قرار می‌گیرند و در روندی دائمی شکنجه می‌شوند. حتی کودکان فلسطینی هم مشمول چنین رفتارهایی هستند که به تعبیر یونیسف «بر اساس کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون منع شکنجه، رفتار و مجازاتی بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است». از این دست است تهدید به مواردی چون «مرگ، خشونت فیزیکی، سلول انفرادی و تعرض جنسی علیه خود و یا عضوی از خانواده‌شان». در حال حاضر بیش از ۶.۰۰۰ زندانی فلسطینی در زندانی‌های اسرائیل اسیر هستند.

حتی در زمان‌هایی که فلسطینیان دست‌بند به دست ندارند، شکنجه نمی‌شوند، بمب بر سرشان فرو نمی‌بارد یا گلوله نمی‌خورند، باز هم تحت تهدید دائمی چنین اقداماتی زندگی می‌کنند. پس از جنگ ۱۹۶۷، اسرائیل رژیمی برای کنترل و بازرسی دقیق همه‌چیز، از کارگاه‌های مبل و صندلی‌سازی، صابون و منسوجات فلسطینیان گرفته تا تولید زیتون و شیرینی، تا تعداد تلویزیون‌ها،‌ یخچال‌ها، اجاق‌گازها، حیوانات و تراکتورهای فلسطینیان ایجاد کرده است، در حالی که همزمان کتاب‌ها، داستان‌ها، فیلم‌ها و روزنامه‌های آنها را زیر نظر داشته و معمولاً مورد سانسور قرار می‌دهد.

سلب مالکیت اقتصادی

خشونت اقتصادی-غصب ثروت فلسطینیان و نابود کردن ظرفیت آنها برای تأمین خود- مشخصه‌ی رفتار اسرائیل با فلسطینیان از آغاز تا امروز بوده است. در سال‌های اولیه‌ی پس از ۱۹۴۸،‌ سیاست اسرائیل معطوف به ضبط و کنترل زمین‌های فلسطینیان بود، به ویژه قانون املاک متروکه سال ۱۹۵۰ که به واسطه‌ی آن اسرائیل ۹۰ درصد زمین‌هایی را که صاحبانشان بر اساس طرح پیشنهادی جداسازی از سوی سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ آنها را ترک کرده بودند، با غایب خواندن صاحبانشان به تملک خود درآورد.

شهرک‌های اسرائیلی بر روی زمین‌های سرشار از منابع بنا می‌شوند،‌ این شهرک‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که از منابع آبی و زمین‌های حاصلخیز فلسطینیان بهره ببرند. سیاستی دو سویه که از یک طرف به منابع اسرائیلی‌ها می‌افزاید و از سوی دیگر فلسطینیان را از دسترسی به آنها محروم می‌کند. پس از اشغال ۱۹۶۷، اسرائیل دست به کار ایجاد رژیمی اقتصادی شد تا اقتصاد فلسطین را درون اقتصاد خود وارد کند، تا به این صورت و در حالی که مانع توسعه‌ی اقتصاد فلسطین می‌شوند، این مستعمره‌ی خود را به یک سرمایه‌گذاری ارزان برای خود بدل کند. بخشی از اقداماتی که در این جهت انجام شد بستن موسسات پولی و مالی عربی، تحمیل واحد پول اسرائیلی، منع صادرات و واردات مگر از مجاری تحت کنترل اسرائیل، وضع مالیات‌های سنگین (گمرکی، مالیات بر درآمد، ارزش افزوده)، سرمایه‌گذاری ناچیز در زیرساخت‌ها، محدود کردن صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی، و اعمال کنترل بر ارتباطات، منابع طبیعی، برق و آب. سیاست‌های اسرائیل بازار فلسطین را به بازاری وابسته بدل کرد تا بازاری باشد برای کالاهای صنعتی بنجل اسرائیلی که قابلیت رقابت با کالاهای با کیفیت کشورهای صنعتی اروپایی و امریکایی را نداشتند. این نه تنها متضمن سودی کلان برای اقتصاد اسرائیل بود که به شکل‌گیری یک طبقه‌ی سرمایه‌دار جدید در اسرائیل منجر شد که فعالیت‌های تولیدی‌شان معطوف به سرزمین‌های اشغالی طراحی شده بود.

در نتیجه سیاست‌های اسرائیل، که تمام نقاط کلیدی اقتصاد چون مرزها، زمین، منابع طبیعی، تجارت، تحرک نیروی کار، مدیریت مالی و جانشانی صنعتی را تحت کنترل خود دارد به زوال پایه‌های اقتصاد فلسطین و وابستگی ساختاری آن به اقتصاد اسرائیل انجامید. برای بیش از یک دهه، و حتی بیشتر، محاصره‌ی نظامی بی‌رحمانه‌ی غزه از سوی امریکا-اسرائیل-مصر چنان این منطقه را تخریب کرده که به زودی به فضایی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد شد. ارتش و شهرک‌نشینان اسرائیلی هزاران اصله درخت زیتون متعلق به فلسطینیان را در کرانه‌ی باختری و نوار غزه از ریشه درآوردند و در اولین سال هزاره‌ی اخیر ارتش اسرائیل چهار میلیون متر مربع از زمین‌های زراعی این مردم را از بین برد.

راه‌پیمایی بازگشت بزرگ

از شروع اعتراضات موسوم به راه‌پیمایی بازگشت بزرگ در تاریخ ۳۰ مارچ،‌ اسرائیل ده‌ها فلسطینی را به قتل رسانده و بیش از ۴۰۰۰ نفر (از جمله ۲۲۰۰ با گلوله مستقیم) را مجروح کرده است. تا امروز حتی یک اسرائیلی هم مجروح نشده است. قدرت این راه‌پیمایی در این است که نظرها را به عدم مشروعیت رفتار اسرائیل در حفظ ترکیب جمعیتی مصنوعی در مرزهای تاریخی فلسطین جلب می‌کند. توده‌های مردمی که به سوی دیوار میان غزه و اسرائیل راه‌پیمایی می‌کنند تجسم «تهدید» فلسطینیانی هستند که می‌خواهند به خانه‌ی خود برگردند و در سرزمینی زندگی کنند که اساس آن بیرون نگاه داشتن و بی‌دولت کردن ابدی فلسطینیان (به عنوان پناهنده، سوژه‌ی اشغال شده و یا اقلیتی سرکوب شده درون اسرائیل) بنا نشده باشد.

معترضان، در یک کلام، تلاش می‌کنند تا دست‌کم موقتاً و نمادین، به حق‌شان بر سرزمین‌شان، بر هویت‌شان، بر حق ملت بودن، و آزادی‌شان دست یابند. دقیقاً همان چیزی که هرگز از مذاکره با اسرائیل و ارباب امریکایی‌اش حاصل نشد.

این یادداشت ترجمه‌ای است از:

https://www.jacobinmag.com/2018/05/great-return-march-nakba-palestine-resistance

مشاهده ادامه مطلب

جنرال پاکستانی در جبهه جنگ علیه افغانستان کشته شده است!

جنرال شاهد عزیز یکی از جنرالان متقاعد پاکستان که در بخش‌های مهم امنیتی پاکستان از سال‌های طولانی مصروف کار بوده، چندی پیش توسط نیروهای نظامی افغانستان کشته شده است.

به گزارش «پاکستان تودی»، این جنرال نامدار پاکستانی چندی پیش در درگیری با نیروی نظامی افغانستان در ولایت زابل کشته شده است.

اما پسر شاهد عزیز در گفتگو با این رسانه پاکستانی، خبر کشته شدن پدرش را در افغانستان رد کرده است: «این کاملن دروغ است که پدر من علیه افغانستان می‌جنگید و آنجا توسط نیروهای نظامی آن کشور کشته شده است.»

براساس گزارش‌های نشرشده، جنرال شاهد عزیز؛ رییس قبلی اوپراسیون وزارت دفاع پاکستان، زمانی که برای همکاری با طالبان وارد افغانستان شده بود کشته شده است.

اما نظر به سخنان اخیر پرویز مشرف، رییس‌جمهور قبلی پاکستان، جنرال متقاعد شاهد عزیز برای حل مشکلات امنیتی سوریه به آن کشور رفته بوده که در همان‌جا کشته است.

شاهد عزیز از جمله جنرالان نامدار پاکستان بوده که بیش از ۳۷سال را در بخش‌های نظامی پاکستان تا سال ۲۰۰۵ کار کرده است.

حامد عزیزی یکی از شهروندان افغانستان می‌گوید: «پاکستان افغان‌ها را نه در خاک خود و نه در خاک خود ما آرام می‌ماند. آخر تا به کی به این شکل ادامه داشته باشد، موجودیت جنرال پاکستانی در جبهه جنگ افغانستان خود نشان‌دهنده دروغ‌های کلان پاکستان در قبال افغانستان است.»

مهراب احمدزی؛ مسوول جرگه افغان‌های مقیم اروپا می‌افزاید که «کشته شدن جنرال پاکستانی در افغانستان نخست از همه نشان‌دهنده ایستاد نشدن پاکستان به تعهدهایت همیشگی‌اش است و در قدم دوم کشته شدن همچون جنرال نامدار پاکستان در افغانستان خبر خوش برای همه افغان‌هاست.»

کشته شدن جنرال پاکستانی در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که پاکستان بارها بر تعهدات‌اش مبنی بر همکاری با افغانستان در مبارزه علیه تروریزم و آوردن صلح تاکید کرده است.

روزنامه راه دلسوخته/ تمنا بهار

مشاهده ادامه مطلب

دانلود آهنگ بهنام صفوی یادته

دانلود آهنگ بهنام صفوی یادته

امروز می توانید آهنگ یادته با صدای بهنام صفوی به همراه تکست

خواننده و آهنگسازی : بهنام صفوی

Exclusive Song: Behnam Safavi – “Yadete” With Text And Direct Links In UpMusic

… جهت تکمیل آرشیو …

ert 2 دانلود آهنگ بهنام صفوی یادته

متن آهنگ یادته بهنام صفوی

♪♪♫♫♪♪♯

عشقه تو تو رگ هام اسمه تو
رو لب هام یاده تو هنوزم ♪♪♫♫♪♪♯
جون میده به رویام

یادته بهت گفتم حرفامو
دارم از پا میوفتم ♪♪♫♫♪♪♯
دستامو نمیگیری
چرا

♪خواننده و آهنگسازی : بهنام صفوی♪
تو همونی که دیدی دنیامو
حالا وقتی فهمیدی تنهام ♪♪♫♫♪♪♯
چرا میری چرا

UpMusicTag دانلود آهنگ بهنام صفوی یادته
برگرد پیشم
بی تو من آروم نمیشم
پره از عطر نفسهات ♪♪♫♫♪♪♯
رگو ریشم
برگردو از نو
بال پرواز من باش ♪♪♫♫♪♪♯
یه نفر وابسته ی توست
همه دنیاش

♪♪♫♫♪♪♯

بهنام صفوی یادته

منبع ( source ) : دانلود آهنگ بهنام صفوی یادته

مشاهده ادامه مطلب

کوتاه های کلاسیک ،، در سینه دلم حسرت دیدارتودارد


نمایش مشخصات عبدلرسول بلاغی پور

کوتاه ترین نگاه ..
دلم برای عارضه های وجود تنم
فقط نگاه عاشقانه تو
دوای من است.
…….
زیباترین نگاه وجودم
برای تو
.،،،،،…..
من امشب همچو مستان غریب شهر نا آرام
به مستی زار مینالیم
……..
در

شاعر:عبدلرسول بلاغی پور

مشاهده ادامه مطلب